Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martijn Vernooijs - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martijn Vernooijs - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Martijn Vernooijs

Blijf op de hoogte en volg Martijn

26 December 2011 | Thailand, Bangkok

Na de 2 avontuurlijke maanden het rauwe pure en harde India, voelde de aankomst in Bangkok als een warm bad; geen norse Indiërs en stinkende steden meer, maar aardige en nette Thai en bijna alles te krijgen wat thuis ook te krijgen is. Uiteindelijk was de aankomst de tweede cultuurshok van de reis.

Na een nacht in het hostel op de beroemde backpackersstraat Khao san road (waar we ons eerste stukken rund en varkensvlees in 2 maanden konden verorberen) vertrokken we de volgende ochtend naar een (ons eerste) hostel in het business centrum van Bangkok

Op de eerste dag in Bangkok hebben we zoals inmiddels gebruikelijk te voet de directe omgeving verkent.

Tot 4 uur s'nachts die zelfde avond hadden we de mazzel en hoop dat we onze 4 persoonskamer niet hoefde te delen, maar die hoop was van korte duur want onze nachtrust werd ruw verstoord toen er om 4 uur s'nachts 2 Limburgse meiden onze kamer binnen kwamen stormen.

Na een kort nachtje, begon onze dag met een sightseeing op de Chao Phraya rivier langs de oevers en skyline van Bangkok. Tijdens deze cruise waren ook de eerste gevolgen van de overstromingen in Thailand te zien. S'middags hebben we ons ook nog door een tuc-tuc laten rond rijden het culturele centrum van Bangkok. Doordat de tuc-tuc's min of meer door de toeristische kleermakers gesubsidieerd worden kleeft er aan elk ritje met de tuc-tuc een bezoek aan zo'n kleermaker vast waar Jordy, en ik uiteindelijk na veel wikken en wegen ook, een op maat gemaakt overhemd hebben gemaakt. S' avonds hebben we nog met onze nieuwe Limburgse 'vriendinnen' het nacht leven van Bangkok verkent.

Onze laatste dag aan Bangkok hebben we verspild aan het immense complex Grand Palace, een van de thuis locaties van de heilige koning van Thailand. We ook nog wat bezoekjes gepland aan de langste en de hoogste Budha van Thailand maar helaas waren deze tempels gesloten.
Als afsluiting van de dag en het bezoek aan Bangkok hadden we een luxe buffet op de hoogste verdieping van de hoogste toren van Thailand.

De volgende dag stond onze eerste treinrit in Thailand naar de floating market op de planning.

Na een ritje van een paar uur waarvan de trein meeste tijd nodig had om Bangkok uit te komen, kwamen we aan in Damnoen Saduak; het dorp van de floating market. Je zou verwachten dat het hele dorp wel vol zou zitten met toeristische faciliteiten, maar dat viel wel erg tegen. Met veel pijn en moeite konden we een kamer vinden in een van 2 'hotels' die het dorp rijk is.

De volgende dag moesten we vroeg op voor het bezoek aan de floating market. Na boot tochtje van een paar uur was het wachten op het 2e deel van de trein; de reis naar de zonnige eilanden van Thailand.

• 26 December 2011 - 20:47

Peter Lokkerbol:

Ha Martijn en Jordi, leuk om weer een reisverslag te lezen enne wat is er tegen 2 Limburgse meiden? Spraken ze echt met een zachte "G", alleen dan is het goed.
    Martijn en Jordi wij wensen jullie fijne Kerstdagen toe en alvast een gezond en inspirerend 2012 !
    De tjalkers, Peter, Annemieke en Mark

• 28 December 2011 - 12:39

Oom Hans Lokkerbol:

Hallo Martijn, wat een geweldige reis. Je bent nu na al die "ontberingen" in het vriendelijke Thailand. Jammer dat onze ov-chipkaart niet zo ver reikt, anders kwamen wij jullie misschien nog tegen. Dankzij jouw Opa zijn wij volledig op der hoogte van jullie wel en wee. Wij hebben diepe bewondering. Blijf op jezelf passen en blijf genieten van al het mooie dat jullie op je weg tegenkomt.
    Beste kerels, een gezond en groots 2012, mede namens Tante Mony.