laatste verslag uit India - Reisverslag uit Calcutta, India van Martijn Vernooijs - WaarBenJij.nu laatste verslag uit India - Reisverslag uit Calcutta, India van Martijn Vernooijs - WaarBenJij.nu

laatste verslag uit India

Door: Martijn Vernooijs

Blijf op de hoogte en volg Martijn

20 December 2011 | India, Calcutta

Allereerst wil ik dit laatste verslag uit India beginnen met iedereen alvast te bedanken voor alle leuke en aardige reacties op m'n verslagen en natuurlijk iedereen, zo vlak voor de kerst, prettige feestdagen te wensen!

En dan nu het begin van het laatste reisverslag uit India;

Na uiteindelijk 28 uur te hebben gereisd in de trein kwamen we s'ochtends vroeg aan in Kolkata, en na een uur rond te hebben gereden voor 'n hotel ,wat naar mate de stad groter word eigenlijk steeds lastiger word (wat is de beste/leukste wijk), kwamen we uit bij DE backpackers straat van Kolkata. En konden we na het gebruikelijk rust momentje (na zo'n reis) ons eerste rondje door de wijk maken (Esplanade) waarbij we eigenlijk meteen de hoogte punten van Kolkata zijn langs gegaan (zoals Victoria Memorial, India Museum, Howrah bridge enz.)

De volgende dag hebben hebben een rondje gelopen door de Barra bazaar bezocht en weer wat rond gelopen.

Op derde en tevens onze laatste dag in zowel Kolkata als Indis deed Jordy een bezoek aan de plaatselijke kapper, en deed ik een tour door de stad met de het Kolkataanse openbaar vervoer.

De morgen daarop vertrokken we al s'morgens vroeg (een dag later dan gepland want op de avond voor de oorspronkelijke vertrek dag kregen we een mailtje van Biman Airlines dat onze vlucht gecanceld was) naar het vliegveld, waar we helaas na lang wachten hoorde dat het vliegtuig ernstig vertraagd was en uiteindelijk misschien wel weer gecanceld zou worden.

Tijdens het wachten kwamen we ook nog chaotische situatie terecht nadat we aan de vliegveld manager hadden gemeld dat er tegenover onze bank al een paar uur een verlate reistas lag. Na enige commotie bleek dat de van een Indiër die paar rijen verderop in slaap was gevallen

Na ongeveer 4 uur later dan gepland bleek dat de vlucht naar Dhaka (Bangladesh) toch door ging en al een uur later zou vertrekken, wat voor een grote chaos zorgde op het vliegveld. Helaas bleef het alleen tot de aan de aankomst in Dhaka, waar we onze transfer naar Bangkok hadden, onduidelijk of we deze door alle chaos en vertragingen wel konden halen. Gelukkig bleek uiteindelijk dag het zelfde vliegtuig dat ons naar Dhaka had gevlogen ons ook naar Bangkok zou brengen. Al met al was het dus een chaotische reisdag naar Bangkok, waar we uiteindelijk toch nog zijn aangekomen.

• 20 December 2011 - 14:36

Leny:

dag Martijn,
    wederom verslag gelezen en wat een belevenissen maar weer. Door al je verslagen heen lees ik dat je geen haast moet hebben in India. Lang wachten, wachten, wachten en dan nog hopen dat er een trein of vliegtuig gaat. Maar goed jullie doen ongelofelijk veel indrukken op en zien ongetwijfeld de prachtigste dingen. Gaat het een beetje met je reuma???
    Weet niet of je lang in Bangkok blijft maar vanuit het dorpje Nijverdal ergens in het kleine Nederland wensen we jullie fijne "warme feestdagen"toe en een gezond 2012 wherever you will be. Knuf van "
    tante"Leny

• 21 December 2011 - 08:27

Rini:

hallo mannen daar ver weg, jullie ook fijne kerst en een heel goed jaar. Jan en Rini

• 22 December 2011 - 20:13

Sylvia Veel:

Hoi Martijn, Bijzonder verslag weer. Reizen niet te vergelijken met hier, wat een uitdaging weer elke keer. Worden jullie wel uitermate flexibel van hahaha. Benieuwd hoe jullie de feestdagen daar door gaan brengen. Veel plezier en de beste wensen voor 2012!
    Groetjes, Sylvia

• 23 December 2011 - 14:52

Petra Hunze:

Hoi mannen,
    He he eindelijk uit India, dat was me het reizen wel daar, super hoor, van het noordelijkste puntje naar het zuidelijkste punt.
    Veel plezier in Thailand. tot ziens op skype.

• 24 December 2011 - 16:11

Opa En Oma Hunze:

Eindelijk zijn de martelingen in India achter de rug. Vergeten zijn de reis per auto over de "death road", de chaos van delhi, de dagenlange treinreizen en zoals Jordy het noemt "de wildernis van India. Nu zien we alleen maar foto"s van glazen gevuld met ijs en een tafel vol met avondeten en glunderende gezichten daarbij. Ook wij wensen jullie prettige feestdagen.