Het laatste tropische strand - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martijn Vernooijs - WaarBenJij.nu Het laatste tropische strand - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martijn Vernooijs - WaarBenJij.nu

Het laatste tropische strand

Door: Martijn Vernooijs

Blijf op de hoogte en volg Martijn

12 Mei 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

En na een vlucht van 2 uur was ik dan weer in het oude vertrouwde Kuala Lumpur waar ik na een relaxte nacht in (sinds 2 maanden tijd) een hostel een dag moest wachten voor de bus naar de Perhentian Island die pas s'avonds vertrok. Doordat ik vergeten was mijn maandelijkse salaris op mijn betaal rekening te storten moest ik die dag met om rekent 15€ EUR door brengen. Dit betekende een saaie dag op een streng dieet want ik had die 15€ nodig om het buskaartje later die avond te boeken. Dus na een sobere dag waarvan de maaltijden bestonden uit mijn noodrantsoen (instand noodles) kon ik dan eindelijk de reis beginnen aan mijn aller, aller laatste eilandbezoek van deze reis. Na een wat oncomfortabele nacht met maar uurtjes slaap kwam ik s'ochtends vroeg, net op tijd om zon opkomst mee te maken, aan op de Perhetian Island. Tijdens de bootreis naar het eiland had ik 2 jongens ontmoet waar we samen een VIP room deelden voor het weekend. Na dit weekend moest ik zelf opzoek naar een slaapplek en kwam ik (verkouden) in een hostel terecht, waar het de eerste nacht erg rustig was (we waren met z'n tweeën) maar de nacht daarop konden de naam van het hostel omtoveren naar het Holland heiniken huis. En ondanks het gebrek van Heiniken (maar wel ander spul) was gedurende de week toch een 'Hollands' sfeertje.

En tijdens deze week heb ik volop kunnen genieten van al de 'laatste keren van deze reis' zoals de laatste tropische strand feestjes, de laatste keer snorkelen, zwemmen met haaien en schildpadden en ik had ook een aller laatste duik in gepland maar die poging moest ik al na 4 meter opgeven doordat bleek dat ik toch nog last had van mijn opgelopen verkoudheid. Na deze teleurstelling was het tijd om mijn tas te pakken en weer richting het vaste land te vertrekken. Na een kort emotioneel besef van het nadere einde pakte ik de bus terug naar KL waar Ik mijn laatste dag bij een van de vrienden, die ik op de Perhentian Island had ontmoet, door bracht. Op de deze aller laatste dag heb ik uiteindelijk na 3 bezoeken aan KL dan toch ook maar de Batu caves bezocht waarmee eigenlijk meteen dan ook zo' beetje de hele dag mee gevuld was.

Na een kort nachtje begon ik dan aan mijn lange, lange reis naar Dubai.

Maar voordat ik in Dubai was had ik eerst nog een tussen stop in Channai, India waar ik gelukkig de mijn 10 uur durende transfer tijd kon uitzitten in de buisneslounge. En uiteindelijk na een dag die 28 uur lang had geduurd kwam ik om 22.00 aan in Dubai.

In Dubai zou ik bij een vrienden slapen die ik eerder op  Koh Phi Phi, Thailand tijdens een snorkeltrip had ontmoet. En na een metro tocht stonden ze me op het station optewachten en na een korte wandeling naar hun appartement op 55e en hoogste etage van het gebouw kon ik dan eindelijk mijn welverdiende slaapje doen.

  • 18 Mei 2012 - 07:48

    Marion:

    Hoi Martijn,

    Nou ie laatste uurtjes zijn geteld.Nog 3/4
    dagen en dan is het toch echt gebeurd.
    We hebben al een bedrijf weten te benaderen die menigte op Schiphol in bedwang zal houden. Wij zijn al bezig met de voorbereidingen ....
    Till soooooooon, goede laatste.........REIS!!! XX mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Martijn

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 25735

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2011 - 22 Mei 2012

traveling around S/E asia

Landen bezocht: