Van korte broek naar lange mouwen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn Vernooijs - WaarBenJij.nu Van korte broek naar lange mouwen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn Vernooijs - WaarBenJij.nu

Van korte broek naar lange mouwen

Door: Martijn Vernooijs

Blijf op de hoogte en volg Martijn

08 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Op mijn weg naar London had ik eerst een tussen stop Kiev waar ik verwelkomt werd door het Europese grijze weer en een temperatuur van rond de 10 graden. Na deze onaangename verwelkoming, het besef dat ik toch een beetje te optimistisch was geweest over het Europese ‘late lente’ weer kon ik een uurtje later mijn vlucht vervolgen naar London. Na een goede aankomst op het vliegveld Gatwick begon mijn lange reis naar mijn logeer plek in London. De komende 5 dagen in London zou ik bij Swapna slapen die net zoals de mijn vrienden in Dubai ook op Koh Phi Phi had ontmoet.

Na te zijn aangekomen in een lunchroom dicht bij haar werk waar we hadden afgesproken, kon ik de sleutel van haar appartement in een buitenwijk van London meenemen, en toen ik daar eenmaal binnen was kon ik dan eindelijk mijn reis beëindigen en voor het eerst sinds 32 uur weer serieus wat slapen.

De volgende dag heeft ze mij de omgeving rond Leicester square laten zien, waar al veel te zien was van de voorbereidingen ter ere van daimond jubilee of the Queen of the United Kingdom. Na veel te hebben gezien en vele zijstraatjes te hebben verkent, hebben we s’avonds le grande finale van de Champions league in een pub hebben gezien. Dat later op die avond tot een explosie van vreugde leidde in vrijwel alle pubs in Londen.

De volgende dag hebben we door het economische hart van London gelopen waarna we vanwege het koude weer in London s'avonds een bioscoop pakte met de film 'dictator'. Op mijn laatste dag in London moest ik mezelf vermaken in London met een toeristen bustour door de stad zodat ik alle highlights zodat ik die nog een keer vanuit de bus kon zien. En als afsluiting heb ik een vaartochtje op the Thames gedaan.

De volgende morgen was het dan helaas/eindelijk de dag aangebroken van mijn aller- aller laatste dag van mijn reis. s’Ochtend pakte ik voor dan voor de aller laatst keer mijn tas in, en even later namen we afscheid van elkaar en vertrok ik op de zonnigste dag sinds mijn aankomst in Londen naar Luton.

Na 222 dagen, 31 weken of ter wel 7 maanden, 8 landen, 17 vluchten en vele ervaringen rijker begon ik dan op 220 mei 2012 aan vlucht 2161, mijn aller- aller laatste vlucht en was er geen ontkomen meer aan om mijn terug komst langer uittestellen

Na een zeer korte vlucht lande ik op Nederlandse bodem, waar ik na een kleine verkleed partij iedereen tegemoet liep, waarvan ik sommige na 7 maanden en andere na iets minder lang niet meer had gezien. En na het passeren in passende klederdracht van de schuifdeuren die de laatste hindernis vormde tot de hereniging met het 'normale leven' kon ik mijn vermomming op de proefstellen. Helaas hield die niet heel lang uit want na minder dan een minuut werd ik al herkend, en volgende de nu wat gelaten hereniging met iedereen.



Na dat iedereen zich had kunnen bewonderen aan mijn nieuw (tijdelijk) gemeten uiterlijk begon ik aan de vertrouwelijke rit naar huis, waar ik (helaas) vrijwel meteen weer gewend was, alsof ik nooit was weg geweest. Wat waarschijnlijk kwam doordat ik al aan het verwerkingsproces al kon beginnen en aan het ‘thuis’ zijn idee al kon wennen tijdens alle tussen stops die ik had op de weg naar huis.

En na een paar dagen van wennen aan van alles en nog wat (maar vooral het weer) kon ik dan beginnen aan een van mijn grootste klussen ooit; 16.000 foto's door te spitten en samen te voegen tot een mooi geheel.

Dus hierbij voor mij definitieve afsluiting van mijn reis(verslagen, wat soms toch wel een zware opgave was aangezien het feit dat ik toch niet de perfecte dagboek schrijver ben); waarvan ik met weemoed op kan terug kijken en kan zeggen dat ik echt super blij ben dan ik het heb gedaan, zolang heb uitgehouden en natuurlijk zo ongelooflijk veel heb gezien en meegemaakt (zie de 16.000 foto's) zodat ik kan zeggen dat ik hoop dat erg nog een vervolg komt!

Groetjes,



PS bedankt voor het lezen van al mijn (soms wat taalkundig in slechtere staat verkerende) verslagen en natuurlijk bedankt voor alle reacties!







  • 08 Juni 2012 - 17:41

    Marion:

    Super Martijn,

    Leuk om zo je laatste verslag te lezen.
    Op Schiphol war er een en al hilariteit om jouw vermiming!! Wat moeste wij lachen, jij had ons beet en wij dachten jou te verrassen met vlaggetjes, wegwijzerbordjes, ballonnen en een pracht poster met foto's van jou o.a. In de jungle met tekst:welkom thuis Martijn, thuis de bloemen, de taart van je nichtjes etc, etc. Een leuk herinnering van back to home. Ik vind het heerlijk je weer dichterbij te hebben, maar... Voor hoe lang...?? Liefs la madre

  • 08 Juni 2012 - 22:31

    Chris:

    je laatste reisverslag met veel plezier gelezen. Top. Met je nederlandse taal valt het best mee. Af en toe een klein oepsje , maar dat kan het lees genot niet drukken..
    Koester deze geweldige reis met je belevenissen.
    Ik zie je morgen weer, lekker vertrouwt.

  • 09 Juli 2012 - 17:06

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Martijn

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 2914
Totaal aantal bezoekers 25735

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2011 - 22 Mei 2012

traveling around S/E asia

Landen bezocht: