De weg terug - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Martijn Vernooijs - WaarBenJij.nu De weg terug - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Martijn Vernooijs - WaarBenJij.nu

De weg terug

Door: Martijn Vernooijs

Blijf op de hoogte en volg Martijn

19 Mei 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Volgende morgen na het ontbijt begonnen we met het eerste verkenningsrondje door Dubai waar we bijna vanzelfsprekend  ook een van de Malls aandeden die inderdaad op zich zelf een attractie zijn, ondermeer vanwege het feit dat de UAE aardig wat records hebben op het gebied van groot, groter en groots( denk aan grootste mall, hoogste gebouw, meeste winkels per m², duurste winkels per m², grootste indoor ski ten zuiden van de steenbokkering enz. Is het rondlopen door Dubai een bijzondere ervaring. V
Een ander voor mij vreemd verschijnsel is dat bijna iedereen zijn motor continue aan laat staan; bij het tanken, tijdens het winkelen, wanneer je gewoon thuis bent en geen plekje in de schaduw kan vinden en dit allemaal om de temperatuur in de auto beneden de 25 graden te houden en echt geld verspilling is het niet met een benzine prijs van €0,20 p/L.

De dag eindigde met een rond vaart voor de kust van Dubai Marine waarvandaan je ondanks de altijd aanwezige dikke laag (woestijn) smog mooi overzicht over de skyline van Marina Dubai hebt.

En na een warme introductie dag was er s'morgens tijd om wat te relaxen in het zwembad van het appartementen gebouw waarin zij woonden zodat we op het heeste van de dag de koele metro naar de Dubai mall zo nemen waar ik later in de avond de bezichtiging had van het hoogste gebouw van de wereld, 825 meter hoog (helaas ging de lift maar tot de publieke platform wat zich maar op de 124ste etage bevond).

De dag daarna stond een busreis naar Abu dhabi op het programma waar een vriendin van Maitia ons in een auto rond Abu Dhabi kon rondrijden langs uiteraard qua groote indrukwekkende gebouwen.

De derde dag Dubai was een relax dagje die we begonnen op het strand maar het daar al na een uur opgave vanwege de hitte, dus de rest van de dag wat geluierd en gelezen aan het verkoelde zwembad.

De volgende dag kon ik daar eigenlijk mee verder gaan want ik moesten tot een uur of 4 s'middags voordat ik werd opgehaald voor mijn woestijnsafari!!

Deze safari was zeker de moeite waard, want na een interessant ritje tot aan het verzamelpunt stond er eerst een demonstratie van een 'origineel' stukje Parijs - Dakar experience op het programma waar we met de jeeps over en door de woestijn duinen raceten. Bij aankomst in het 'traditioneel' toeristen woestijnkamp konden we wat typische woestijn activiteiten doen zoals het bereiden van kamelen, ATV en sandsnowboarding. Hierna begon het avond programma dat bestond uit een lokale bqq, traditionele dans uitvoeringen.

Op mijn allerlaatste dag in Dubai had ik nog de mogelijkheid om nog een keer de hoogte punten van Dubai vanuit de auto te bezichtigen doordat een vriendin van Maitia haar pas gearriveerde ouders door Dubai heen ging rijden en vroeg of ik zin had om mee te gaan. Na deze 2e sightseeing kon dan eindelijk toch mijn ski-uurtje meepakken en gingen we naar de Dubai mall waar zich de een van de grootste indoor skihal van de wereld bevindt. En eenmaal binnen op de piste verloor ik al snel het bewust zijn van het feit dat deze hal in een omgeving staat waar de gemiddelde buiten temperatuur rond de 40 graden is. Het enige wat mij hier aan herinnerde waren de zomers gekleden, Arabisch gekleden mensen die door de grote glazen want door de mall kon zien lopen. Na ongeveer 2 uur had ik het inmiddels zou koud gekregen in mijn zomerse outfit en mijn slecht isoleerende geleende outfit dat het tijd was om naar de volgende bezienswaardigheid te gaan.

Dus na het skiën nam ik de metro richting het oude stadscentrum van Dubai waar ik wat door de straten en verschillende markten slenteren waaronder de vismarkt waar ik een schokkende ervaring meemaakte met de ontdekking van hele straat vol met dode haaien van witte haaien tot en met kleine rif haaien(!) en de textiel markt waar ik wat voorbereidingen kon treffen voor mijn ontvangst op Schiphol. Hierna was het al weer tijd om terug te keren naar huis en me helaas weer voorbereiden voor de vlucht naar mijn laatste tussen stop; London.

  • 06 Juni 2012 - 16:49

    Lindy:

    Was Ukraine Air een beetje oke? Wij hebben een stopover van 2 uur in Kiev.

  • 15 Juni 2012 - 15:12

    Martijn:

    Ja was wel aardig, alleen erg simpel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Martijn

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 1038
Totaal aantal bezoekers 25735

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2011 - 22 Mei 2012

traveling around S/E asia

Landen bezocht: