Bangalore - Channai - Reisverslag uit Kanniyākumāri, India van Martijn Vernooijs - WaarBenJij.nu Bangalore - Channai - Reisverslag uit Kanniyākumāri, India van Martijn Vernooijs - WaarBenJij.nu

Bangalore - Channai

Door: Martijn Vernooijs

Blijf op de hoogte en volg Martijn

16 December 2011 | India, Kanniyākumāri

Na een redelijke comfortabele busreis kwamen we s'ochtends vroeg aan in Bangalore. Door de geboekte bus ticket van Bangalore naar Chennai moesten we ongewild lang in Bangelore blijven, maar zoals elk nadeel een voordeel heeft gaf dat mij wat tijd om m'n rug weer wat rust te geven.

Na te hebben ingecheckt en wat te hebben bijgeslapen was het tijd voor een verkenningsrondje in de omgeving van het hotel. De 2e hebben we een sightseeing door geboekt, waarna we nog de film '1911' met Jackie Chan in de plaatselijke bios hebben gezien. De derde dag hebben we sightseeing gedaan die eigenlijk een beetje tegenviel doordat het uiteindelijk een tour bleek te zijn speciaal voor Indiërs. Wat daarbij  ook meetelde was dat onderhand de sommige grote steden voor ons gevoel steeds meer op elkaar beginnen te lijken.

De de rest van de in totaal 6 dagen dat we er waren hebben we voornamelijk de elektronica bazaars bezocht waar Jordy uiteindelijk zijn nieuwe apple gadget heeft gekocht. Oorspronkelijk was ik ook van plan wat plekken de bezoeken waar Wendy ook was geweest tijdens haar verblijf in Bangalore, maar dat bleek achteraf allemaal erg lastig terug te vinden waardoor die zoektocht op niks uitliep

Zo was ons verblijf in Bangalore er uiteindelijk een waarbij we zeer weinig en vooral lui hebben gedaan en voor èèn iemand ook duurder dan gepland :p.

Op de zevende dag begon onze busreis (ook weer in een travelbus) van een dag naar Chennai waar we de volgende dag onze treinreis zouden hebben die alle records tot nu toe zou verbreken.

Na een reis van zo'n 8 uur arriveerde we in Chennai waar het me weinig moeite koste om big spender Jordy te overtuigen om voor een keer een veel duurder hotel dan normaal te nemen. Uiteindelijk kwamen we bij het 'JP' hotel terecht dat vlak bij de bus stop lag. In het donker zag het hotel er nieuw uit, maar uiteindelijk bleek dat het hotel nog vol in de verbouwing zat waardoor we van de faciliteiten geen gebruik konden maken, en sommige faciliteiten nog niet helemaal perfect werkte (zoals ,belangrijk voor jordy, de TV, het koste hem bijna twee uur om de tv aan de praat te krijgen.) Maar gelukkig stond daar een mooie kamer, lekkere bedden, luxe badkamer,een goed avond buffet en een uitgebreid ontbijt tegenover. Na al deze luxe hadden de we volgende dag nog de hele dag om Chennai te bekijken.

Uiteindelijk werd dit een split day waarbij Jordy fit genoeg was om te proberen lopend zoveel mogelijk te zien, terwijl ik te veel last had waardoor ik uiteindelijk een sightseeing met een riksja heb gedaan.

Nadat jordy me s'avonds de subway (voor de duidelijkheid fastfoodketen) had laten zien/proeven konden we ons mentaal voorbereiden op de alle records brekende treinreis naar Kolkata,onze eindbestemming in India. Deze treinreis van langer dan 28 uur was de langste, best beveiligste (doordat er een VIP in onze wagon mee reiste), en was dit de langste trein met een lengte van meer dan 1 kilometer.

• 18 December 2011 - 08:42

Rini:

hoi Martijn en Jordi,
    wat een goed verslag van alles wat jullie meemaken,ik vind het erg leuk om dit allemaal te lezen. Groetjes Rini

• 18 December 2011 - 19:43

Marion:

Hoi kanjers,

Het blijft leuk om jullie verslagen te lezen, c.q. te volgen!!! Uiteindelijk zijn jullie heel lang in India geweest, jullie zullen wel duidelijk het verschil merken met Thailand. Jammer Martijn dat je zo'n last van je rug hebt. Jullie hebben wel genoten van die luxe na zo veel weken van ontberingen. Een goed bed is goud waard.
    Ik kijk uit naar jullie nieuwe belevenissen in Thailand. Martijn de kerstboom staat er al en ik wil jullie uitnodigen voor ons kerstdiner....., lijkt mij heel gezellie, moet kunnen in deze moderne tijd!!! Heel veel liefs mama

• 19 December 2011 - 09:37

Joop:

Jammer dat in mijn jongens tijd dit niet mogelijk was.Martijn geniet er van.Het is een fantastische reis en je doet veel ervaring op. gr.

• 20 December 2011 - 17:44

Wendy:

Hoi Martijn,

Leuk om te lezen al die verslagen, jammer dat je niks heb kunnen terug vinden :)
    veel plezier nog

gr Wendy