Koh-Pha Ngan Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martijn Vernooijs - WaarBenJij.nu Koh-Pha Ngan Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martijn Vernooijs - WaarBenJij.nu

Koh-Pha Ngan Koh Samui

Door: Martijn Vernooijs

Blijf op de hoogte en volg Martijn

02 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Na aan het einde van de volgende morgen kwamen aan in Don-Sak, onze eind bestemming. Tot onze grote schrik bleek het zonnige zuiden Thailand waar we zo op hadden gehoopt toch niet zo zonnig te zijn. Zo stormde het bij aankomst zo erg dat alleen nog maar de grote veerboten naar de eilanden voeren terwijl wij eigenlijk van plan waren om met een klein bootje naar de wat afgelegener eilanden wilde gaan. Hierdoor hebben uiteindelijk een overnachting in Don Sak gehad, en besloten we de volgende dag om dan toch maar naar Koh Samui te gaan en vervolgens vandaar de boot naar Koh Pha Ngan te nemen.

Na zo'n beetje een hele dag op ruwe zee zijn geweest arriveerde we s'avonds op Koh Pha Ngan, het eiland van de moonparty's.

Op het eiland hadden we een bungalow voor 3 dagen
waarvan de bedden zo hard waren dat ik een geldige reden had om eindelijke m'n meegesjouwde hangmat uit te rollen. En om het wisselvallige weer en de tijd door te komen hadden we 2 scooter gehuurd waarmee zo'n beetje 4x het eiland hebben mee doorkruist. Op de derde en laatste dag hadden we veerboot weer terug naar koh Samui, waar dan eindelijk onze zonnige 'kerstvakantie' zou gaan beginnen.

Bij aankomst hadden we meteen al een tegenvaller te verwerken doordat de beloofde catamaran een paar dagen daarvoor door de zee total-los gemaakt was. Gelukkig konden we uiteindelijk toch nog zeilen in een klein zeilbootje die we wel nog eerst in elkaar moesten zetten. Verder bleven we ook maar pech houden met het weer wat over het algemeen erg regenachtig was met een paar spaarzame zonnige dagen.

De tijd tussen kerst en oud en nieuw hebben we dus vooral op onze scooters (vanwege het aanhoudende slechte weer) door gebracht, waarbij we ook nog eens tijdens een van onze ritten ergens in jungle onderuit zijn gegaan (en gelukkig deze crash vrijwel ongedeerd doorstaan hebben)

Het kerstdiner (eigenlijk kerstavond diner) hadden we al een dag na aankomst op Koh Samui waarbij we onze op maat gemaakte overhemden konden gebruiken. Het 'christmas eve diner' hadden we bij een resort in de buurt waar we (zoals op de facebook foto's te zien is) op gepaste wijze werden ontvangen.

Oud en nieuw vierde we bij een ander resort in de buurt waar we een buffet met Thaise muziek en dans hadden en waar we ons konden verwonderen over hoe de Russen oud en nieuw vieren (daarbij waren ook nog eens de vreemde eend tussen al die Russen). Na middernacht hadden we een groot new years party bij nikki beach.

Na nieuwjaarsdag vertrokken we op 2 Januari en uiteraard geheel in stijl met regen richting de west kust van Thailand, verder op onze zoek tocht maar de zon.

• 15 Januari 2012 - 18:51

Margo:

Beetje late reactie maar wij waren op vakantie. Nog de allerbeste wensen,( ik vind dat het altijd mag) Nou dat valt niet mee allemaal wat jullie door maken, hoop dat het nu allemaal wat beter gaat.

Groetjes George en Margo.