Eerste reisverslag Indonesië  - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Martijn Vernooijs - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag Indonesië  - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Martijn Vernooijs - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag Indonesië 

Door: Martijn Vernooijs

Blijf op de hoogte en volg Martijn

19 Maart 2012 | Singapore, Singapore

Na een korte boottrip kwam in Indonesië aan op de zelfde tijd dat ik vertrok vanuit Singapore. Na het kopen en stempelen van m'n een Indonesisch visum kon ik op zoek naar een slaapplek voor m'n eerste nacht alleen sinds 2 weken en m'n eerste nacht in Indonesië. 

Na de eerste voetstappen op het Indonesische grondgebied viel meteen het grote verschil op tussen Maleisië en met nog grotere maten Singapore op; een stuk chaotischer en vuiler, waardoor het me enigszins liet denken aan India.

Na een plek voor de komende nacht te hebben gevonden moest ik maar eens gaan bedenken wat ik Indonesië wilde gaan doen, aangezien Battam zo weinig was dat ik er de volgende dag al wou vertrekken. De volgende ochtend kocht ik een ticket op het vliegveld waarmee ik mijn reis door Indonesië in Sumatra startte. En om alvast te wennen aan het reizen in Indonesië had het vliegtuig een vertraging van 5 uur. Al met al landen ik uiteindelijk aan het einde van middag (het vliegen zelf duurde maar 30 min.) in de startplaats van mijn trip door Sumatra; Padang.

In Padang verbleef ik op een strand zo'n 30 min buiten de stad. Het uitzicht dat ik daar had deed mij herinneren aan Mandrem beach, Goa (kan je je het nog herinneren Jordy?;) ) alleen was het weer helaas een stuk minder stabiel. Verder was er mede door het dat zelfde weer niet zo heel veel te beleven, het hoogte punt van mijn verblijf in Padang bestond uit de vreemde gewaarwording van het beleven van een aardbeving met de kracht 4 op de schaal van Richter.

Na een verblijf van twee nachten vertrok naar de wonderschone en (ik zeg dat niet vaak) adembenemende Harray Vallea. Waarvan de rit er naar toe minstens net zo mooi was als de eindbestemming zelf. Verder viel ook het uitzicht vanuit mijn traditionele accommodatie zeker niet tegen! De eerste dag heb ik een motortour door de vallei gedaan waar bij ik nu ook de zwarte gibbons van mijn lijstje afkan schrijven. De 2e dag een tracking door de omgeving en 3e dag bestond uit de reis naar het door een vulkaan uitbarsting gevormde en verwarmde danau Maninjou. Tijdens de dagen dat ik er verbleef was tweede dag het actiefs (de 1e dag was erg regenachtig) waar ik met een scooter het meer ben rond gecruisd en uiteindelijk bij een Sumantraanse bruiloft terecht ben gekomen waarbij vooral de traditionele kledij bijzonder was. 

Na danau Maninjou stond danau Toba op het progamma, en dan voornamelijk het eiland wat zich midden van het grootste vulkanische en verwarmde meer ter wereld bevindt. Maar voor dat het zover was stond me eerst nog een reis van 16 uur in een minivan over de slechtste wegen van Sumatra te wachten, wat door de bezetting in de minivan en het gegeven dat deze rit zich voornamelijk s'nachts afspeelde een aardige uitdaging was. Een deze minivan 'ontmoette' ik een Zwitserse waarmee ik de 3 dagen die ik op Danau Toba was optrok. In deze 3 dagen hebben we gezamenlijk 2 dagen een scooter gehuurd om het eiland te verkennen en te bezichtigen. Doordat deze Zwitserse niet op een scooter wilde rijden moest ik het stuur in handen nemen waardoor ik 2 lange zware, maar ook mooie dagen op de scooter moest door brengen over de in erbarmelijke staat verkerende wegen in Sumatra.
Na deze 2 scooter dagen hadden we een rust dag ingepland, waarna we de volgende dag gezamenlijk richting Berastagi gingen dat in een vulkanisch gebied ligt.

  • 19 Maart 2012 - 07:54

    Lidia:

    hi Martijn
    leuk weer om een stukje met je "mee te reizen"....
    take care, enjoy, groet van Lidia.

  • 20 Maart 2012 - 19:14

    Jolanda Arens:

    Hoi Martijn, klinkt allemaal heel pittig, jammer dat de wegen zo slecht zijn maar ach dat heeft ook wel weer wat...vergeten doe je het nooit zulke barre tochten.....
    blijf genieten enne leuk toch dat papa en mama zijn geweest....lieve groet van ons 4 tjes
    Jolanda.

  • 22 Maart 2012 - 14:08

    Petra Hunze:

    Hoi Martijn,
    Leuk verslag weer, weer veel gezien, en weer veel verschillende reis vervoertuigen. Voor een scooter ritje draai je na al die oefening :) je hand niet meer om natuurlijk.
    Geniet ervan.
    Knuffel Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Martijn

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 25735

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2011 - 22 Mei 2012

traveling around S/E asia

Landen bezocht: