De eilanden part 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martijn Vernooijs - WaarBenJij.nu De eilanden part 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martijn Vernooijs - WaarBenJij.nu

De eilanden part 2

Door: Martijn Vernooijs

Blijf op de hoogte en volg Martijn

18 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Na een ruige boottocht en een rit in de stromende regen in een lekkende bus kwamen we aan in Krabi.

Gelukkig begon zodra we de bus uitstapte de zon te schijnen en is deze tot het plaatsen van dit verslag niet meer weggeweest, dus alle schade is inmiddels weer ingehaald.

Op Krabi namen we de boot naar Koh phi-phi waar we 2 nachten hebben doorgebracht. Koh phi-phi was een klein maar super gezellig eiland zonder gemotoriseerd verkeer.

Op onze eerste avond kwamen we al de Limburgse meiden die we nog van Bangkok kende ontmoet. De 2e op koh phi-phi hebben we een snorkel tour gedaan waar we eindelijk de schoonheid van Thailand onder het wateroppervlak konden bekijken. Helaas heb ik daar geen bewijsmateriaal van kunnen maken want al tijdens de eerste duik begaf m'n onderwater camera doordat er vreemd genoeg voor een onderwatercamera water in zat. Buiten deze tegenvaller was het een hele mooie tour waarbij we veel van de tropische boven en onderwater wereld konden zien. S'avonds hebben we nog met een groep mensen die we tijdens de tour hebben leren kennen wat gegeten en zijn we naar een vuurshow geweest.

De volgende dag hadden we pas s'middags de boot naar ons volgend eiland dus hadden we nog wat tijd om met de mensen van de dag ervoor door te brengen op het strand.

Na een boottochten van 'n uur kwamen we rond 5'en aan op koh lanta. In vergelijking met koh phi-phi was, voor zover wij in 2 dagen konden beoordelen, koh lanta een redelijk saai eiland. Vlak bij onze 'tijdelijk verblijfplaats' konden we 2 scooters huren we waarmee we een rondje eiland hebben gedaan. Onderweg hebben we een grot tour gedaan, wat mangrove bossen gezien en heb ik ,volgens Jordy, eindelijk met veel pijn en moeite een paar nieuwe kleren gekocht (ook Jordy kon heeft nu mijn kieskeurigheid ondervonden).

De volgende ochtend hadden we verassend genoeg alweer een boot naar ons volgende eiland koh-mook. Koh mook was een echt tropische klein eilandje waar Jordy in een tent en ik in mijn oude vertrouwde hangmat sliep. Op koh mook hebben we met een gehuurde mountainbike het eiland door gecruised en de Emerald Cave bezocht wat voor ons het hoogte punt was van het eiland.

• 18 Januari 2012 - 14:56

J.h.m. Lokkerbol:

Hallo Martijn, ik dacht warempel dat je al
    in Maleisië zat. D.i. een verslag van 18/1.
    Het blijft spannend en avontuurlijk met
    alles eropeneraan. Jammer dat het weer
    afentoe wat tegenzit door regen/storm.
    Blijf volhouden maar op je tanden bijten
    heb je met deze backpack wel geleerd.
    Hartelijke groet : je OPA.

• 18 Januari 2012 - 19:10

Petra Hunze:

Hoi mannen,
    Martijn er reageren misschien weinig op je verslagen maar iedereen leest ze wel met veel enthousiasme, dus doorgaan ermee hoor. (facebook is je concurent).
    Heerlijk dat jullie eindelijk goed weer hebben, dat reist toch een stuk leuker. Jullie ondernemen wel veel, begrijp wel dat Jor zijn geld sneller op is dan verwacht. Want er spreekt
    ook niet echt afzien uit jullie reisverhalen. Maar ja alle ervaringen nemen ze jullie niet meer af. Nog veel plezier en geniet. Knuffel petra